Екологічна стежина

Екологічна стежина
«До таємниць

Природи»
Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик, деревце.
Жучка, і пташку, і блакитне небо,
І синьооке чисте джерельце.
Усе прийшло на білий світ, щоб жити,
Щоб дарувати радість і красу.
Учися дивуватись і любити
Чистеньку, мов перлиночка, росу.
Поглянь на світ це дивовижна казка!
А квіти це, мабуть, душа землі.
У кожній з них струмить любов і ласка,
Вони неначе діточки малі.
Зміст екологічної стежки

1.     Значення екологічних стежин для освіти та виховання
2.     Мета і завдання екологічної стежини
3.     Вибір маршруту і його довжина
4.     Вибір місця
5.     Екскурсійні об’єкти
6.     Розробка маршруту
7.     Обладнання екологічної стежини
8.     Підготовка екскурсоводів
9.     Рекомендації щодо проведення занятьна екологічній стежці.

План створення екологічної стежки
1.     Вибір маршруту екологічної стежки
2.     Визначення та встановлення зупинок
3.     Виявлення об’єктів, які охороняються, зокрема пам’яток природи місцевого та державного значення
4.     Виготовлення стендів біля кожної зупинки на екологічній стежці
5.     Створення групи учнів «художніх – оформлювачів»
6.     Виготовлення штучних гнізд, годівниць, шпаківень
7.     Документальне оформлення екологічної стежки.


Паспорт
екологічної стежини
Назва стежки  «До таємниць природи»
Тип екологічної стежки: Стежка відпочинку
Місцезнаходження: село Клекотина, Шаргородський район
Землекористувач: Клекотинська сільська Рада
Постанова органів влади про створення екологічної стежки: Рішення Клекотинської сільської Ради народних депутатів від 28.08.2006 року
Значення екологічної стежки: навчання і виховання учнів по питаннях навколишнього середовища
Короткий опис меж маршруту: (Додається)
Стан екологічної стежки: задовільний
Режим використання: відпочинок, рибна ловля в річці, екскурсії, навчальні дослідження, озеленення території, укріплення берегів річки, боротьба з несанкціонованими смітниками, догляд за тваринами взимку, охорона видового складу тваринного і рослинного світу.
Забороняється: мити машини в річці, викидати сміття в невідведенних для цього місцях, вирубувати ліс, займатись браконьєрством, неправильно вести розорювання схилів
Необхідні заходи: закріплення берегів річки Клекотина, охорона гнізд, очищення джерел, збереження видового складу зникаючих видів рослин і тварин, очищення та впорядкування джерел
Охорону маршруту здійснюють учителі та учні Клекотинської СЗШ       І-ІІІ ст.
Маршрут розробили:
Дубчак Наталія Володимирівна – вчитель географії та природознавства
Майська Галина Владиславівна – вчитель біології та екології
Додаток:
1.     Картосхема маршруту
2.     Опис об’єктів
Науковий керівник:
Дубчак Наталія Володимирівна
Протяжність маршруту – 8 км.
Кількість зупинок – 8.
Назва і короткий опис зупинок:
·        Перша зупинка «Околиця школи»
·        Друга зупинка «Кар’єр»
·        Третя зупинка «Берег річки «Клекотина»
·        Четверта зупинка «Водосховище «Слобідське»
·        П’ята зупинка «Ліс Лиходій»:
·        Шоста зупинка «Джерело»
·        Сьома зупинка «Фітопогляд»
·        Восьма зупинка «Лелече гніздо»
Мета і завдання екологічної стежки
Мета:
o   виховання екологічно грамотної (екокультурної) поведінки людини у природі;
o   поширення знань про природу та людину як невід'ємну частину природного середовища.

Завдання:
o   забезпечення фізичного та психологічного роз­вантаження учнів, оздоровлення, відновлен­ня природних адаптивних механізмів організму;
o   ознайомлення відвідувачів з об'єктами живої та неживої природи;
o   інформування про види рослин, пам'ятки приро­ди, культури, що зустрічаються на заданому маршруті;
o   розробка та проведення у відповідних пунктах стежки теоретичних та практичних занять, конкретної природоохоронної роботи;
o   пропаганда природоохоронних заходів;
o   формування екологозберігаючої поведінки.

Сутність та значення природно-екологічної стежки
Комплексна краєзнавча стежка є ефективною формою краєзнавчої освіти. Краєзнавчі навчальні стежки можуть бути як тематичні, так і комбіновані.
Природно-екологічна стежка являє собою розмічений маршрут екскурсії у природу, по ходу якого вчитель проводить цікаву розповідь про природні об’єкти і явища.
Розробляючи природно-екологічну стежку, поєднують навчально-виховні цілі із оздоровчими. Стежку створюють для проведення навчальної і освітньо-пропагандистської роботи з питань  вивчення і охорони природи. Це і своєрідна навчально-пошукова лабораторія в природних умовах – база для проведення шкільних програмних екскурсій у природу.

Правила поведінки на стежці

Забороняється:
§  відхилятися від маршруту, походу;
§  курити та смітити, розпалювати вогнища;
§  рвати квіти та пошкоджувати дерева;
§  руйнувати гнізда птахів;
§  робити написи на деревах;
§  брати із собою домашніх тварин;
§  не користуватися радіоприймачами, магнітофонами, мобільними телефонами.

Дозволяється:
§  проводити спостереження за явищами природи;
§  фотографувати об’єкти природи;
§  підсівати багаторічні трави у разі ерозії ґрунту;
§  насолоджуватися красою природи!



Немає коментарів:

Дописати коментар

Дерево миру